Românii stau câte 330 de minute pe zi în fața televizorului

România deţine primul loc între ţările din Europa în privinţa consumului de programe de televiziune, românii uitându-se la televizor, în medie, timp de 5 ore şi 30 de minute pe zi, conform unui studiu al institutului francez Médiamétrie, citat de Mediafax.

telespectator
Potrivit studiului „Une année de télévision dans le monde”, făcut public joi, durata zilnică de consum de programe TV a înregistrat un nou record la nivel internaţional, telespectatorii uitându-se la televizor, în medie, 3 ore şi 17 minute pe zi, cu un minut în plus faţă de 2011.

Europa a înregistrat cea mai mare creştere, la nivel mondial, în privinţa consumului de televiziune (plus 7 minute), telespectatorii europeni uitându-se la televizor 3 ore şi 55 de minute pe zi.

Potrivit studiului, care a vizat 107 teritorii, creşterile cele mai mari în privinţa consumului de televiziune au fost înregistrate în ţările cele mai afectate de criza economică.

România deţine recordul în Europa în privinţa consumului de programe de televiziune (5 ore şi 30 de minute pe persoană/ zi), fiind urmată de Grecia (4 ore şi 33 de minute), ţară în care consumul de programe TV a crescut cu 5 minute faţă de 2011, şi Spania (4 ore şi 6 minute; o creştere a consumului TV cu 7 minute faţă de 2011).

Pe de altă parte, conform aceluiaşi studiu, consumul TV în Statele Unite ale Americii s-a menţinut stabil (aproape 5 ore pe persoană/ zi).

Evenimentele sportive de la nivel internaţional din 2012 au contribuit la creşterea consumului TV. Astfel, ceremoniile de deschidere şi de închidere ale Jocurilor Olimpice de la Londra au bătut recordurile de audienţă în Europa, în timp ce în Statele Unite 42,5 milioane de telespectatori au urmărit deschiderea acestui eveniment la televiziunea NBC.

Totodată, din cei circa 315 milioane de americani, 112 milioane au urmărit gala Super Bowl – finala Ligii profesioniste de fotbal american -, în timp ce în China 192 de milioane de persoane s-au uitat la televiziunea CCTV1, în timpul transmisiunilor de la Festivalul Primăverii, unul dintre principalele evenimente din această ţară.

Pe de altă parte, 2012 a fost şi anul în care divertismentul s-a întors în forţă la televiziunile din lume: 41% dintre cele mai perfomante programe din punctul de vedere ale audienţelor înregistrate au fost de divertisment, faţă de doar 38% – cele de ficţiune.

„Interesul telespectatorilor de la nivel internaţional pentru căutarea de talente, în special talente muzicale, nu poate fi contestat”, se spune în studiul realizat de Médiamétrie.

Situat în topul 10 al celor mai urmărite programe TV din 16 ţări în anul 2012 (faţă de doar 3 ţări în 2011), show-ul „The Voice” a entuziasmat publicul, fiind urmărit de telespectatorii din toată lumea, din Statele Unite până în Vietnam.

Potrivit studiului, şi serialele exotice (telenovelele) au continuat să aibă succes la telespectatorii europeni. Astfel, serialul turcesc „Fatmagül” a înregistrat o creştere a audienţei cu 60% în Bulgaria, în timp ce „Suleyman Magnificul” a devenit unul dintre cele mai de succes seriale în Bulgaria, Croaţia, Egipt, Rusia, Slovacia şi Ucraina.