O reclamă la Miracle Blade, oprită la difuzare, pentru dezinformare

Un spot publicitar pentru cuţitul Miracle Blade a fost interzis de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luată marţi de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), care a considerat că respectivul clip dezinformează telespectatorii cu privire la preţul obiectului promovat.
miracle blade
În octombrie 2012, CNA a luat decizia de a interzice o altă variantă a unui spot pentru cuţitul Miracle Blade, din aceleaşi motive.

Potrivit CNA, spotul a fost refăcut, însă în continuare nu este respectată legislaţia audiovizualului. CNA a primit şi o reclamaţie potrivit căreia în spot se spune că acest cuţit este gratuit, însă pentru el se percep taxe de livrare.

Narcisa Iorga, membru al CNA, a spus că pe ecran apare scris cu litere mici faptul că transportul costă 40 de lei. „Atâta vreme cât în voce se aude cuvântul «gratuit», pe ecran apare mare 0 lei şi nu vezi ce scrie acolo transport 40 de lei, consider că reclama este sub incidenţa informării corecte cu încălcarea articolelor 94 şi 93”, a spus Narcisa Iorga.

Potrivit articolului 93 din Codul de reglementare a conţintului audiovizual, „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale”.

De asemenea, articolul 94 din Cod prevede că, „În scopul unei informări corecte, orice informaţie sau avertizare conţinută într-o comunicare comercială audiovizuală se difuzează astfel încât aceasta să fie clar percepută de public, în special prin asigurarea următoarelor măsuri: a) să fie prezentată static, lizibil şi pe o durată suficientă, în cazul informaţiei difuzate sub formă de videotext; dimensiunea caracterelor trebuie să fie de minimum 17 puncte în format SD, definiţie standard, respectiv 32 în format HD, înaltă definiţie; b) să fie redată la viteză normală de citire”.

Narcisa Iorga a propus somaţie publică pentru televiziunile care difuzează acest spot publicitar, în timp ce Răsvan Popescu, un alt membru al CNA, a propus intrarea în legalitate a spotului.

În urma votului, membrii CNA au decis să aplice o decizie de intrare în legalitate în acest caz, fapt care presupune că spotul pentru acest cuţit nu mai poate fi difuzat pe posturile TV până când nu va fi modificat astfel încât să respecte prevederile legislaţiei audiovizualului. (Mediafax.ro)