CNA a retras reclama la Salviasept Kids, care folosea copii și se adresa direct lor

Reclama la Salviasept Kids a fost difuzată de 19 televiziuni din România. Acadelele pentru durerea în gât sunt în portofoliul Zdrovit, compania poloneză de suplimente alimentare care e liderul absolut în publicitatea TV din România.

Legea interzice publicitatea să „încurajeze în mod indirect copiii să cumpere produse sau servicii, profitând de lipsa de experienţă sau de credulitatea lor”.

„- Mă doare în gât și medicamentele au gust de bleah.

– Încearcă acadelele Salviasept Kids gât. Salviasept Kids gât ameliorează durerea și calmează iritația gâtului.

– Hm, ce gust delicios are.

– Toate mămicile știu. Pentru durerea în gât, Salviasept poate fi de ajutor”.

Acesta este textul reclamei la „dispozitivul medical” (regimul sub care este comercializat produsul) adresat copiilor și care se vinde sub forma a șase acadele. Replicile sunt rostite pe voci de copii, iar în clip o fetiță cu vârstă de grădiniță îi oferă produsul unui băiat de vârstă similară.

La sesizarea unui telespectator, CNA a monitorizat pentru o săptămână, 24-30 octombrie 2022, aparițiile spotului publicitar pentru Salviasept Kids și l-au întâlnit pe nu mai puțin de 19 canale TV românești.  Potrivit datelor CNA, spotul a fost difuzat de Antena 1, Antena 3 CNN, Antena Stars, B1 TV, Comedy Central, Digi 24, ETNO, Favorit TV, Kanal D, N24 PLUS, Național TV, Prima TV, PRO Arena, PRO TV, Realitatea Plus, România TV, Taraf TV, TVR 1, TVR 2.  

Chiar dacă atât sesizarea clipului publicitar, cât și monitorizarea organismului de reglementare au avut loc în luna octombrie, CNA a luat o decizie în acest caz abia în ședința din 10 ianuarie 2023.  

Compania Zdrovit a primit de la CNA „decizie de intrare în legalitate”, ceea ce înseamnă că trebuie să refacă spotul publicitar.  

Citește articolul integral, pe libertatea.ro