Orice telespectator sau radioascultător care se simte lezat de o știre, o emisiune, unele afirmații făcute la radio sau televiziune ori are probleme cu o firmă de cablu poate face reclamație scrisă la Consiliul Național al Audiovizualului (CNA). Atenție, anonimele nu se iau în considerare!
Există două modalități:
– prima este să faceți o plângere clasică, scrisă, adresată CNA, în care menționați postul tv, orașul în care emite, ziua și ora difuzării, ca și numele emisiunii vizate. După care povestiți ce v-a nemulțumit, cum considerați că ați fost lezat. Puteți reclama și abuzuri, încălcări ale legislației chiar dacă nu vă privesc personal. Nu uitați să vă treceți numele complet, adresa de domiciliu și telefonul la care puteți fi găsit. Reclamația o puteți trimite pe fax, la 021 305 5354 sau 021 305 5356 ori prin poștă, la adresa Bd. Libertății nr.14, sector 5, cod 050706, București, România.
– a doua modalitate, cea mai simplă, prin formularele electronice tipizate online, de pe site-ul CNA.
Ce scrieți în plângere?
Indiferent că e pe hârtie sau online, descrieți problema cu propriile cuvinte, nu e ca la tribunal să fiți obligat să cunoașteți legea în amănunt și nici termenii se specialitate. Reclamația va fi preluată de un inspector teritorial (lista lor și datele de contact), care are obligația să constate ce prevederi legale s-au încălcat.
Ca să vedeți cam ce se sancționează, citiți câteva DECIZII DE SANCȚIONARE. De asemenea, puteți să vă documentați citind legislația în audiovizual. Veți primi răspuns pe e-mail sau la adresa indicată în reclamație.
Atenție! Puteți reclama doar televiziuni, radiouri și firme de cablu, nu și ziare ori publicații online.
Un comentariu
Comentariile sunt închise.